Parenting, tehnici și altele

Autor

GABRIEL PÎRCĂLABU

DATĂ PUBLICARE

July 20, 2017

CATEGORIE

TIMP DE CITIT

6.3 minute

Dacă ești pe cale să devii părinte sau dacă ai deja copii, e aproape sigur că ai multe întrebări despre ceea ce e mai bine pentru copilul tău. Ori poate activezi într-o grădiniță, școală sau after-school. Cu noi, poate găsești ajutorul de care ai nevoie.

Să fii părinte este un serviciu cu normă întreagă! Și, acest serviciu a devenit chiar mai mult decât a fi părintele tradițional. Azi trebuie să fii și profesor, psiholog.
Toți părinții fac ce-i mai bine pentru copiii lor. Așa cum știe fiecare.

Nu ne naștem cu competențe de părinte. Le învățăm de undeva:
– de la familie și prieteni (care, la rândul lor, știu din experiență proprie sau tradiție preluată);
– din cărți (bune sau mai puțin bune?);
– de la specialiști (cum îi evaluăm?);
– sau utilizăm metoda încercare/eroare (care nu e prea fericită când e vorba de propriii noștri copii).
Toate aceste variante sunt bune.
Dar, în ultimii ani, s-au schimbat multe în jurul nostru și parcă e nevoie de mai mult ajutor pentru ca părinții să ia deciziile cele mai bune în privința copiilor lor.
Ce anume?
– s-a schimbat societatea în ansamblul său;
– s-a mai schimbat rețeaua de suport
– s-au produs o mulțime de descoperiri științifice (neuroștiințe) din care putem învăța.
Astfel, ritmul vieții părinților (timp disponibil) e mult mai alert, a apărut tehnologizarea (nu e ușor să fii la curent cu modul cum funcționează ceea ce e nou, apare un sentiment de inferioritate, uneori în fața copiilor, o presiune suplimentară etc.), suntem bombardați cu o mulțime de informații la care au acces atât adulții cât și copiii (cum le selectăm?, ce acceptăm?), presiunea socială (vreau și eu ca celălalt, poate e mai bine la școala cealaltă), ruptura cu tradiția (o stare de confuzie a părintelui aflat între metode verificate în timp de proprii părinți și metode noi de educație, multe neverificate), sisteme educaționale pentru vârste din ce în ce mai mici (”e bine să duc copilul la activități care să-i dezvolte inteligența la vârste sub 4-5 ani, câteva ore pe zi”?), structura mult diminuată sau inconsistentă a rețelei de suport (familie, prieteni care, în trecut ajutau enorm).
În ultimii câțiva zeci de ani avem o mulțime de descoperiri din care am înțeles mai bine cum funcționează creierul uman și, de aici, putem învăța strategii pentru o dezvoltare mai eficientă a copilului.

Vă propunem teme care să răspundă întrebărilor sugerate mai sus și, poate, chiar mai mult.
Iată câteva dintre acestea:
– Ce am nevoie să cunosc pentru a crește un copil fericit?
– Cum se dezvoltă o relație productivă părinte-copil?
– Cum construiesc ”planul de viață” al copilului meu?
– Cum pot asigura părinții un context de viață sănătos astfel încât copilul să învețe comportamente sănătoase?
– Cum se aplică metoda ABC pentru învățare comportamentală?
– Cum gestionează părintele o situație de criză a copilului
– Ce este și cum gestionez sexualitatea infantilă?

Serviciile noastre se adresează grădinițelor, școlilor, after-schools și persoanelor individuale.

Ne poți scrie pentru a fla mai multe detalii la adresa de e-mail: contact@psihoaid.ro sau ne poți suna la numărul 0775394911.

Distribuie articolul!

Parenting, tehnici și altele

Autor:

GABRIEL PÎRCĂLABU

DATĂ PUBLICARE:

July 20, 2017

CATEGORIE:

TIMP DE CITIT:

6.3 minute

Dacă ești pe cale să devii părinte sau dacă ai deja copii, e aproape sigur că ai multe întrebări despre ceea ce e mai bine pentru copilul tău. Ori poate activezi într-o grădiniță, școală sau after-school. Cu noi, poate găsești ajutorul de care ai nevoie.

Să fii părinte este un serviciu cu normă întreagă! Și, acest serviciu a devenit chiar mai mult decât a fi părintele tradițional. Azi trebuie să fii și profesor, psiholog.
Toți părinții fac ce-i mai bine pentru copiii lor. Așa cum știe fiecare.

Nu ne naștem cu competențe de părinte. Le învățăm de undeva:
– de la familie și prieteni (care, la rândul lor, știu din experiență proprie sau tradiție preluată);
– din cărți (bune sau mai puțin bune?);
– de la specialiști (cum îi evaluăm?);
– sau utilizăm metoda încercare/eroare (care nu e prea fericită când e vorba de propriii noștri copii).
Toate aceste variante sunt bune.
Dar, în ultimii ani, s-au schimbat multe în jurul nostru și parcă e nevoie de mai mult ajutor pentru ca părinții să ia deciziile cele mai bune în privința copiilor lor.
Ce anume?
– s-a schimbat societatea în ansamblul său;
– s-a mai schimbat rețeaua de suport
– s-au produs o mulțime de descoperiri științifice (neuroștiințe) din care putem învăța.
Astfel, ritmul vieții părinților (timp disponibil) e mult mai alert, a apărut tehnologizarea (nu e ușor să fii la curent cu modul cum funcționează ceea ce e nou, apare un sentiment de inferioritate, uneori în fața copiilor, o presiune suplimentară etc.), suntem bombardați cu o mulțime de informații la care au acces atât adulții cât și copiii (cum le selectăm?, ce acceptăm?), presiunea socială (vreau și eu ca celălalt, poate e mai bine la școala cealaltă), ruptura cu tradiția (o stare de confuzie a părintelui aflat între metode verificate în timp de proprii părinți și metode noi de educație, multe neverificate), sisteme educaționale pentru vârste din ce în ce mai mici (”e bine să duc copilul la activități care să-i dezvolte inteligența la vârste sub 4-5 ani, câteva ore pe zi”?), structura mult diminuată sau inconsistentă a rețelei de suport (familie, prieteni care, în trecut ajutau enorm).
În ultimii câțiva zeci de ani avem o mulțime de descoperiri din care am înțeles mai bine cum funcționează creierul uman și, de aici, putem învăța strategii pentru o dezvoltare mai eficientă a copilului.

Vă propunem teme care să răspundă întrebărilor sugerate mai sus și, poate, chiar mai mult.
Iată câteva dintre acestea:
– Ce am nevoie să cunosc pentru a crește un copil fericit?
– Cum se dezvoltă o relație productivă părinte-copil?
– Cum construiesc ”planul de viață” al copilului meu?
– Cum pot asigura părinții un context de viață sănătos astfel încât copilul să învețe comportamente sănătoase?
– Cum se aplică metoda ABC pentru învățare comportamentală?
– Cum gestionează părintele o situație de criză a copilului
– Ce este și cum gestionez sexualitatea infantilă?

Serviciile noastre se adresează grădinițelor, școlilor, after-schools și persoanelor individuale.

Ne poți scrie pentru a fla mai multe detalii la adresa de e-mail: contact@psihoaid.ro sau ne poți suna la numărul 0775394911.

Distribuie articolul!

psihoterapie

Articole similare

psihoterapie

Articole similare